Sprawdzone sposoby na bolesne miesiączki

Miesiączkowanie jest naturalnym procesem u każdej kobiety. Większość z nich jest w stanie określić dokładnie dzień przyjścia i zakończenia okresu. Dla jednych jest to zwykły, choć dość uciążliwy czas, w którym rezygnują z niektórych aktywności fizycznych. Dla innych staje się to bardzo dużym problemem, który wyłącza z normalnego życia. Jak poradzić sobie z bolesnym miesiączkowaniem?
Obecnie znaleźć można wiele odpowiedzi na pytanie, skąd biorą się te dolegliwości oraz w jaki sposób radzić sobie z bolesnym miesiączkowaniem. Najczęściej proponuje się środki farmakologiczne lub domowe sposoby. Powinny one przynieść ulgę cierpiącym kobietom.

 

Środki farmakologiczne

 

Pośród najczęściej stosowanych środków na bolesne miesiączkowanie są leki przeciwbólowe z zawartością ibuprofenu oraz paracetamolu. Pozwalają one na dłuższy czas pozbyć się dolegliwości i umożliwią prawidłowe funkcjonowanie w ciągu okresu. Coraz częściej stosowane są środki rozkurczające. Te w wersji forte są silniejsze i prowadzą do rozluźnienia narządów rodnych, co zmniejsza ból. Pamiętajmy jednak, że przed ich zastosowaniem musimy zapoznać się z ulotką dołączoną do leku.

 

Środki antykoncepcyjne

 

Mimo że nie każda z kobiet chciałaby korzystać z antykoncepcji, to niezaprzeczalnie są one skuteczne również przy bolesnym miesiączkowaniu. Hormony zawarte w tabletkach sprawiają, że dolegliwości są prawie nieodczuwalne, a dodatkowo zmniejszają ilość płynu menstruacyjnego. Jest to często stosowana przez ginekologów metoda, aby pomóc młodym kobietom. To w szczególności one z racji gospodarki hormonalnej przechodzą miesiączkowanie w bardziej bolesnej formie. Stosowanie tych środków przez pewien okres stabilizuje również cykl miesiączkowy i po skończonej kuracji objawy nie powracają.

 

Medycyna naturalna

 

Zioła nie uleczą naszych dolegliwości, ale na pewno zmniejszą objawy. Wśród nich możemy wymienić: rumianek, melisę, miętę oraz nagietek lekarski. Stosowanie ich w celu osiągnięcia efektu to długotrwały proces, jednak ich właściwości rozkurczowe mogą przyczynić się do złagodzenia objawów bolesnej menstruacji . Spożycie dwóch - trzech szklanek ziół dziennie sprawia, że z miesiąca na miesiąc dolegliwości zaczynają ustępować. Wymagana jest jednak systematyczność.

 

Gimnastyka

 

Nasza sprawność fizyczna ma silny wpływ na bolesne miesiączkowanie. Odpowiednio dobrane ćwiczenia co drugi-trzeci dzień poprawią nie tylko naszą figurę, ale również przyczynią się do obniżenia odczuwania dolegliwości związanych z okresem.

 

Ciepłe okłady

 

Ciepłe okłady na brzuch i podbrzusze na pewno pomogą rozluźnić mięśnie i zmniejszą dolegliwości. Natomiast ciepłe kąpiele przy okresie są niewskazane. Jeśli znamy swój cykl, to warto skorzystać jeszcze przed rozpoczęciem krwawienia z gorących kąpieli, które rozluźnią mięśnie macicy. Kąpiel podczas okresu, a szczególnie ta gorąca, może doprowadzić do krwotoku, dlatego warto wtedy korzystać jedynie z szybkiej kąpieli pod prysznicem.

 

Zmiana diety

 

Wprowadzenie większej ilości nabiału oraz witaminy B6 według dietetyków powinno zmniejszyć odczuwanie dolegliwości. Na pewno wskazana jest również lekkostrawna dieta oraz spożywanie większej ilości wody. Wtedy nasz organizm jest "lżejszy", a jelita nie są obciążone, dlatego nawet pod wpływem opuchniętej macicy nie powodują dodatkowego bólu.